Tabago-jakość sama w sobie

Wyposażenia wnętrz na najwyższym poziomie

Meble biurowe Opole

Podczas szykowania biura czy tez remontu bardzo ważny jest wybór mebli biurowych. Najczęściej wybierane meble biurowe Opole znajduje pośród ofert internetowych. Można znaleźć do biura meble biurowe już gotowe, ale również można sobie zamówić meble biurowe Opole robione pod wymiar.

Przy wyborze gotowych już produktów zamawianych przez Internet trzeba zwrócić uwagę na to czy dane meble biurowe Opole będą przywiezione już skręcone – gotowe do ustawienia, czy może będą w częściach do samodzielnego montażu. Jeżeli do samodzielnego montażu to trzeba się liczyć z tym, że będzie jeszcze potrzebna odpowiednia osoba do ich skręcenia. W razie niepoprawnego skręcenia mebli biurowych i w razie jakiejś ich usterki – reklamacja może nie zostać uznana. Przy meblach skręconych firmowo jak i skręconych przez przygotowane do tego osoby – najczęściej kadrę producenta mebli – z gwarancją nie powinno być problemu.

W przypadku mebli biurowych wykonywanych na wymiar trzeba się uzbroić trochę w cierpliwość. Przede wszystkim podczas zamawiania takich mebli zgłosi się na pewno osoba kompetentna do wymierzenia pomieszczeń biurowych. W kolejnym etapie powstaje odpowiedni projekt mebli biurowych. Po jego zatwierdzeniu projekt jest podawany do produkcji. Tutaj jest najdłuższy czas oczekiwania. Jednak jak chcemy aby coś było dobrze zrobione i ma to nam służyć latami – w tym przypadku meble biurowe Opole – to trzeba po prostu na to poczekać. Bardzo ważne przy meblach zamawianych na miarę jest to, że w celu ich zamontowania przyjeżdża wykwalifikowana ekipa producenta i je montuje. Tutaj zleceniodawca nie musi się o nic martwić, a jeżeli coś do siebie nie pasuje to ponosi winę firma wykonująca usługę, bo źle wymierzyła lub docięła dane meble biurowe.

Jak widać wybór formy mebli biurowych jest dość trudny, bo z jednej strony płaci sie mniej pieniędzy za nie, a ich dowiezienie jest kwestia dni, a z drugiej strony faktycznie trzeba na nie poczekać dłuższy okres czasu jednak będą idealnie dopasowane, bez żadnych niezagospodarowanych przestrzeni i będą wykonane dokładnie przez firmę produkcjyno-montażową. Kryterium wyboru powinno być – na czym najbardziej zależy przy wyborze mebli biurowych.

Aranżacja biura – jak zrobić to dobrze?

Chcąc odpowiednio zaaranżować wygląd biura przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę to:

– co to będzie za biuro?

– oraz kto w nim będzie przebywał?

Ogólnie przyjęte jest, że w pomieszczeniach, w których będą przebywali partnerzy firmy jak i kontrahenci to nie mogą to być pomieszczenia pomalowane w jaskrawe kolory – to ma być biuro a nie pomieszczenie mieszkalne. Dodatkowo trzeba pamiętać, aby wybrane meble były w kolorze stonowanym jak i w jednym. Aranżacja biura jest trudna dla osób, które się tym nie zajmują. trzeba pamiętać, że do odpowiedniej aranżacji biura można zawsze zatrudnić wykwalifikowane osoby, które zajmują się tym na co dzień i wykonują to zawodowo. Porady jak i projekt takich osób na pewno będzie spełniający wszystkie umownie przyjęte wymogi oraz zasady jak i będzie przyjemny dla pracowników.

Jak widać można samemu spróbować zaaranżować biuro jak i można skorzystać z usług osób, które robią to zawodowo profesjonalnie – wszystko zależy od tego jaka w tym temacie podejmiemy decyzję.

Biurowe meble dobrane do profilu działalności firmy

Bardzo często w różnych biurach można spotkać meble o najróżniejszych kształtach. Oczywiście są to przede wszystkim meble zamawiane pod wymiar i według projektu danej firmy. Jest to spowodowane tym, że pewne sztywne zasady biurowe zaczynają zanikać a przedsiębiorstwa starają się już samym wyglądem naprowadzać na to czym się zajmują, bo czasami sama nazwa nie wystarczy. Można na przykład w firmie budowlanej spotkać już meble w kształcie maszyn budowlanych, np. – regał w kształcie przypominający koparko-ładowarkę. Tak samo w prywatnych przedszkolach można spotkać meble dziecięce, ale jednocześnie w różnych kształtach przypominających albo przybory szkolne albo dziecięcych bohaterów. Wszystko to jest robione po to, aby zarówno klienci, kontrahenci jak i sami pracownicy odczuwali specyfikę danej firmy. Jest to trochę zabawne, ale również bardzo przyjemne, a przede wszystkim bardzo reprezentatywne i zapadające w pamięci, co daje bardzo duży efekt reklamowo-marketingowy. Jednym słowem mówiąc – są to małe koszty reklamy, które służą danej firmie latami.

Meble biurowe – na wymiar czy gotowe?

Podczas zakupu nowych mebli biurowych wielu właścicieli firm czy tez przedsiębiorstw staje przed wyborem czy mają to być meble zamawiane na wymiar, czy może wystarczą już gotowe. Decyzja zależy od tego czego od tych mebli oczekujemy. Jeżeli aranżacja biura została już wstępnie zaprojektowana to warto jest się rozejrzeć na rynku za meblami biurowymi zawartymi w projekcie. Jeżeli takie się znajdą, będą spełniały wymagania to jak najbardziej warto jest je zamówi – będą na pewno tańsze niż na wymiar i zostaną dostarczone w krótszym terminie.

Jeżeli natomiast na rynku takich nie znajdziemy to warto jest je według projektu zamówić na wymiar. Za pewne będą one droższe niż meble już gotowe, ale będziemy mieli wtedy pewność, że będą wyglądały na prawdę dobrze w biurze i będą dopasowane zarówno do wnętrza biura jak i do specyfiki firmy.

W obu przypadkach warto się poważnie zastanowić i rozejrzeć na rynku, żeby nie przepłacić a mieć to co się na prawdę chce, bo te meble będą służyły danej firmie w biurze latami.

Fotele biurowe dostosowane do potrzeb pracowników

Podczas meblowania biura bardzo ważnym elementem jest dobór odpowiednich foteli biurowych. Jest to bardzo ważne przede wszystkim ze względu na wymóg stworzenia ergonomicznego stanowiska pracy. Jest to bardzo trudne, ale wykonalne. Przy wyborze odpowiedniego fotela biurowego dla pracownika trzeba zwrócić uwagę na jego wzrost jak i wagę, żeby fotel nie była ani za niski, ani za wysoki a juz tym bardziej za wąski. Dodatkowo powinno się wybrać fotel biurowy, który posiada oparcie oraz podłokietniki. Jest to bardzo ważne ze względu na układanie się kręgosłupa oraz rąk podczas pracy. Dodatkowo ważne jest czy dany fotel posiada regulację – oparcia i wysokości. Regulacja oparcia gwarantuje odpoczynek dla kręgosłupa, a regulacja wysokości fotela biurowego gwarantuje odpowiednie ustawienie nóg podczas pracy, które pomimo tego, że praca biurowa jest pracą siedzącą, również się bardzo męczą.

Wybór odpowiedniego fotela biurowego jest bardzo ważną rzeczą, ponieważ trzeba dbać o pracowników a nie narażać ich na urazy czy pogłębianie ewentualnie posiadanych schorzeń.

Organizacja miejsca pracy – o czym nie można zapomnieć?

Podczas tworzenia biura powinno się na samym początku zrobić listę. Nie ma ludzi, którzy są w stanie wszystko zapamiętać, a już tym bardziej podczas organizowania stanowisk pracy dla osób trzecich. Wiadomo – człowiek poradzi sobie w każdej sytuacji, ale dając komuś pracę powinno się zapewnić tej osobie niezbędne przyrządy do wykonywania tej pracy.

Praca biurowa opiera się przede wszystkim na siedzeniu i pracy przy komputerze. Jak widać już mamy podstawowe elementy – biurka, fotele biurowe, sprzęty komputerowe. Zaraz obok tego idą wszystkie materiały biurowe takie jak miedzy innymi – długopisy, notatniki, kalkulatory, ołówki, małe karteczki itd.. Wszystko zależy od zajmowanego stanowiska jak i od specyfiki firmy. Bardzo ważne też są miejsca do przechowywania wszelkiego rodzaju dokumentów, czyli po prostu duża szafa zamykana na klucz w razie dokumentów, których nikt poza pracownikami nie powinien widzieć. Żyjemy w czasach szeroko rozwiniętej cyfryzacji, więc podstawą jest stałe łącze w biurze.

Takich elementów można wymieniać bardzo dużo, a i tak nie wymieni się wszystkiego, tak na prawdę wszelkie braki wychodzą podczas pracy biura, a nie jeszcze przed jego stworzeniem.

Stoły konferencyjne w twojej firmie

W większości firm są wyznaczone specjalne miejsca do spotkań biznesowych jak i spotkań z pracownikami. W tych pomieszczeniach znajdują się przede wszystkim tak zwane stoły konferencyjne. Charakteryzują się one dużą powierzchnią, ale też przede wszystkim owalnym lub okrągłym kształtem. Wiąże się to z tym, że każda osoba biorąca udział w spotkaniu ma możliwość nawiązać kontakt wzrokowy z każdą inną osobą siedzącą przy stole. Jest to bardzo ważne, bo przecież zebrania to przede wszystkim dyskusje, a jak dyskutować nie widząc rozmówcy? Taka forma stołów konferencyjnych umożliwiających kontakt każdego z każdym jest bardzo lubiana przez firmy jak i przede wszystkim stosowana.

Wielkość takiego stołu konferencyjnego jest uzależniona od wielkości firmy. Wiadomo, że pracownicy małego przedsiębiorstwa nie usiądą przy stole przy którym może się odbyć zebranie pracowników przedsiębiorstwa dużego. W takiej sytuacji nastąpi podział i oddzielenie się pracowników od siebie przez zbyt dużą przestrzeń między nimi. Bardzo to utrudni kontakt. Wielkość stołu powinna być dobrana wprost proporcjonalnie do wielkości firmy i przewidywanej ilości osób na spotkaniach czy tez zebraniach.

Stwórz nowoczesne biuro

Od lat coraz częściej w biurach spotyka się otwarte przestrzenie. Są one coraz modniejsze a jednocześnie nadają biurom nowoczesnego wyglądu. Przy tworzeniu nowoczesnego biura nie można się skupiać tylko na meblach, trzeba właśnie brać pod uwagę również przestrzeń, warunki budowlane – podłogi, ściany, jak i okna. W wielu przypadkach przy tworzeniu nowoczesnego biura firmy zamiast ścian murowanych decydują się na projekty ze szklanymi ścianami. Daje to niesamowity efekt z zewnątrz biura ale i wewnątrz. Jednocześnie takie biuro zapewnia bardzo dużo nasłonecznienia w środku, dzięki czemu zarówno pracownicy jak i kontrahenci nie spędzają czasu przy sztucznym – szkodliwym oświetleniu, ale mają stały dostęp do światła naturalnego.

Nowoczesne biuro to nie tylko wygląd, ale również warunki pracy pracowników i na tym każdy powinien przede wszystkim się skupić, bo co z tego że biuro będzie wyglądało nowocześnie skoro nikt tam nie będzie chciał pracować ze względu na panujące warunki i brak jakiejkolwiek ergonomii stanowisk pracy.

Lady recepcyjne – zadbaj o wizerunek firmy

Wchodząc do jakiegokolwiek biura przeważnie pierwszym miejscem do jakiego się idzie to są to wszelkiego rodzaju sekretariaty jak i recepcje. Jest to pierwsze spotkanie z klientem, dlatego bardzo ważne jest aby to pierwsze wrażenie było bardzo dobre. Najlepszym rozwiązaniem są lady recepcyjne. Zapewniają one prywatność osoby obsługującej dane stanowisko – nikt nie patrzy w dokumenty – oraz jednocześnie są one bardzo efektownie wyglądające. Lady recepcyjne można umieścić w mniejszych jak i większych pomieszczeniach. Jednak najlepiej wyglądają w holach gdzie jest duża przestrzeń. Jest to element nowoczesnego biura bardzo dobrze sprawdzającego się zarówno w małych jak i dużych firmach.

Zaopatrując firmę w ladę recepcyjną możemy być pewni, że podnosi to noty firmy w oczach danego kontrahenta. Dużo lepiej załatwia się sprawy w schludnym, czystym biurze przy ladzie recepcyjnej niż w małym pokoiku przy biurku zawalonym dokumentami. Przy ladzie recepcyjnej nie ma możliwości nabałaganić na biurku, bo osoba obsługiwana nie ma możliwości zobaczenia co się pod nią dzieje.

Wyposażenie biura – niezbędne elementy

Organizując, tworząc biuro trzeba pamiętać o kilku niezbędnych elementach, przede wszystkim o stanowiskach pracy. Jest to bardzo ważne aby były one ergonomiczne dla każdego pracownika, dzięki temu każdemu będzie się lepiej pracowało a przy tym pracownicy będą pracować zadowoleni, a nie za karę. Następnie trzeba zadbać o wizerunek firmy – czyli jak co wygląda gdy wejdzie do środka kontrahent. To pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, bo daje obraz całej firmy. Kontrahent przyjmowany w sekretariacie przez osobę w jaskrawej bluzie sportowej może poczuć się urażony. Tak samo działa to w momencie wejścia do biura i zobaczenia mebli jakie są w nim ustawione.

Jednocześnie bardzo ważne jest, aby zapewnić zarówno gościom firmy jak i pracownikom możliwość odpowiednich warunków bytowych. Chodzi tu przede wszystkim o na przykład wieszak na ubrania, które mogą być mokre lub o możliwość skorzystania z czajnika, aby zrobić sobie herbatę. Takie sprawy mogą się wydawać błahostkami lub sprawami oczywistymi, jednak nie każdy pracodawca o nich pamięta.

Leave A Comment

Your email address will not be published.