Tabago-jakość sama w sobie

Wyposażenia wnętrz na najwyższym poziomie

Nowoczesne biuro Śląsk

 Wygląd biura świadczy nie tylko o tym, że jego pracownicy dbają o estetyczny wymiar swojej pracy, ale także o tym, że zależy im na tym, by wyglądać profesjonalnie i nowocześnie. Zazwyczaj biura urządzane są na szybko i bez szczególnego zastanowienia. Szefowie wstawiają do biur po prostu biurka i fotele biurowe, pojemne regały i właściwie na tym kończy się ich aranżacyjna wena. Jednak coraz więcej osób przywiązuje wagę do tego jak wygląda biuro, które świadczy im dane usługi. Nieważne też czy jest to biuro rachunkowe, czy projektowe. Klienci oczekują, że wysoką jakość usług, po które przychodzą do danego biura, będzie już widać w samym jego wyglądzie. Dlatego też coraz więcej osób, które zakładają swoje biura, firmy czy też pracują w takim miejscu, przykłada wagę do tego, aby miejsce pracy wyglądało nie tylko schludnie, ale także nowocześnie.

Jak powinno wyglądać nowoczesne biuro?

Wygląda nowoczesnego biura znacznie odbiega od tego, co widzieliśmy przez ostatnie 20 lat w różnych urzędach i biurach świadczących poszczególne usługi dla swoich klientów. Nowoczesne biuro to takie miejsce, które przyciąga już samym wyglądem i jest urządzone z dużym gustem i smakiem. Dzięki temu klienci zwracają uwagę na siedzibę biura i poszukując konkretnych usług często wracają do miejsc, które spodobały im się z wyglądu.

Nowoczesne biuro charakteryzuje się nowoczesnymi i lekkimi meblami. Projektanci wnętrz, którzy specjalizują się w urządzaniu pomieszczeń biurowych, unikają brzydkich, formalnych mebli na rzecz tych bardziej eleganckich i nowoczesnych w formie. W nowoczesnych biurach panują następujące materiały: stal, szkło, przezroczysty plastik, duże lustra, jasne oświetlenie i proste formy, a także często różnego rodzaju geometryczne ozdoby. Plastik i szkło to materiały coraz częściej wykorzystywane do produkcji mebli biurowych. Bardzo nowoczesne są stalowe konstrukcje biurek ze szklanymi blatami. Często możemy spotkać także przezroczyste plastikowe fotele biurowe, które w niczym nie ustępują tym tradycyjnym, topornym siedziskom w brzydkich kolorach i z brzydkiego, rysującego się plastiku.

Meble biurowe dopasowane do branży

Odpowiednio urządzone biuro jest wizytówką każdej firmy. Powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca i każda osoba, która urządza siedzibę swojej firmy. Nie bez powodu mówi się, że to pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a w kontakcie z klientem to właśnie biuro mówi najwięcej o osobie, która będzie świadczyła dane usługi. Dlatego też bardzo ważne jest, aby wygląd biura dopasować do branży w której działamy. Jest to nie tylko swego rodzaju znak firmowy, ale i nadanie spójności zarówno swoim działaniom, jak i celom całej firmy.

Meble biurowe dopasowane do branży warto kupować w sklepach z meblami biurowymi. Tam na pewno każdy pracownik doradzi nam, które meble należy wybrać do biura księgowego, a które do biura projektowego. Warto zainwestować też w takie meble, które w jakimś stopniu związane są z daną branżą. Wiadomo, że trudno jakoś szczególnie dopasować meble do biura księgowego, więc tam najlepiej sprawdzą się meble uniwersalne, eleganckie i pojemne. Ale już bardzo łatwo dobrać odpowiednie meble do biura projektantki mody czy też architekta wnętrz.

Meble na wymiar – ile to kosztuje?

Meble na wymiar stają się coraz bardziej popularne nie tylko dzięki swojej atrakcyjnej budowie, która każdy może zaprojektować, zamówić sam, ale także dzięki coraz niższym cenom. Wykonaniem mebli na wymiar zajmują się duże fabryki mebli, jak i mniejsze zakłady stolarskie. Meble na wymiar jeszcze kilka lat temu były luksusem dostępnym przede wszystkim dla bogatych, ale dzisiaj może mieć już je praktycznie każdy. Coraz częściej meble na wymiar kosztują tyle samo, ile gotowe komplety. Jednak ich dodatkową zaletą jest to, że to meble dokładnie dopasowujemy do swojego pomieszczenia, nie musimy więc szczególnie kombinować ze zbędnymi szafkami, przerabianiem drzwiczek czy innymi dziwnymi czynnościami.

Meble na wymiar sprawdzają się przede wszystkim w specyficznych pomieszczeniach o niestandardowym układzie ścian. Dzięki odpowiedniemu projektowi przestrzeń zostanie zapełniona i wykorzysta w stu procentach. Bardzo często meble na wymiar zamawiamy do kuchni, by wygospodarować jak najwięcej miejsca w szafkach i przestrzeni. Meble kuchenne są trochę droższe niż inne, ponieważ do ich wykonania używa się innych materiałów o lepszej odporności na wilgoć, zabrudzenia i wodę.

Meble gabinetowe – sofa, biurko, fotel

Każdy marzy o gabinecie z prawdziwego zdarzenia. Coraz częściej możemy pozwolić sobie na aranżację oddzielnego wnętrza, które posłuży do pracy w domu czy wykonywania jakichś innych ważnych obowiązków. Biuro sprawdzi się tutaj doskonale.

Co powinno znaleźć się w porządnym biurze z prawdziwego zdarzenia?

Przede wszystkim w takim biurze powinny znaleźć się trzy meble: sofa, biurko i fotel. Podstawą jest oczywiście duże i pojemne biurko oraz wygodny i ergonomiczny fotel biurowy, który będzie nie tylko funkcjonalny, ale także elegancki i pasujący do reszty pomieszczenia. Dobrym rozwiązaniem jest także sofa, która może posłużyć do chwilowego odpoczynku, wykonywania niektórych obowiązków, na przykład rozmów telefonicznych, czy też przyjmowania gości. Dobrze jest, kiedy te wszystkie meble pasują do siebie. Dodatkowym meblem w każdym biurze powinien być pojemny regał na książki czy dokumenty. W zależności od tego, ilu regałów potrzebujemy, dostosowujemy ich wielkość i pojemność. To dobre rozwiązanie dla biur rachunkowych czy też innego rodzaju biur, gdzie ilość dokumentów jest duża.

Meble audytoryjne – krzesła

W sali audytoryjnej, która zazwyczaj jest salą wykładową, aulą bądź jakimś miejscem konferencyjnym potrzebne są tylko podstawowe meble. Po pierwsze, biurko lub mównica dla osoby, która prowadzi wykład, szkolenie, przedstawia swój referat w trakcie konferencji. Po drugie, konieczne są krzesła dla słuchaczy.

Czy krzesła w sali audytoryjnej powinny być wygodne? Oczywiście, że tak! To podstawa komfortu wszystkich słuchaczy. Bardzo często w salach wykładowych czy konferencyjnych spotykamy krzesła rozkładane, twarde, bez szczególnego profilowania oparcia. Raczej nie zachęcają one do dłuższego przebywania w danym miejscu. Dlatego też ze względu na komfort, ale też uwagę słuchaczy należałoby zainwestować w wygodne krzesła audytoryjne. Tak naprawdę w zupełności wystarczy jeśli będą one miękkie siedziska i wygodne oparcia. Dodatkowym plusem będą także oparcia na dłonie, ale to nie jest jakoś szczególnie wymagane. Wygodne krzesła pozwalają skupić się słuchaczom na szkoleniu, wykładzie i w pełni uczestniczyć w spotkaniu.

Meble recepcyjne – lady, sofy i fotele

Recepcja to miejsce, w którym klienci nie tylko dokonują zapisów na kolejne wizyty, ale też często oczekują na swoją kolej. Recepcja jest bowiem często jednocześnie poczekalnią, w której powinno znaleźć się miejsce dla wszystkich oczekujących. Dlatego też bardzo ważne jest to, aby w recepcji znalazły się odpowiednie meble.

W każdej recepcji powinna stanąć lada recepcyjna, która z jednej strony pomieści pracownika, komputer, wszystkie potrzebne dokumenty, a z drugiej zaś będzie punktem reprezentatywnym. Lada recepcyjna powinna być na tyle wysoka, by zasłaniać ewentualny bałagan na biurku, ale też na tyle wyregulowana z wysokością, by nie zaburzać odpowiedniego kontaktu z klientem. Poza ladą w recepcji powinno znaleźć się odpowiednie miejsce na poczekalnię. W poczekalni dobrze jest ustawić wygodne fotele lub sofy, które odprężą klienta przed ważną wizytą lub zabiegiem. Można także zadbać o relaks swoich klientów i w pobliżu sofy czy foteli rozłożyć na stoliku tematyczne magazyny, postawić kwiaty, a nawet dać możliwość wypicia kawy czy herbaty.

Meble konferencyjne – stoły, krzesła

Każda konferencja, szkolenie czy spotkanie biznesowe rządzi się z góry ustalonymi regułami. Ich podstawową cechą jest jednak to, że odbywa się ona w gronie sporej ilości osób, z których każda powinna mieć wydzielone komfortowe miejsce do wysłuchania prelegentów, robienia notatek czy korzystania z komputera. Dlatego też bardzo ważne jest to, jakie warunki panują na sali konferencyjnej, w której odbywa się dane wydarzenie.

Sala konferencyjna powinna być wyposażona w odpowiednio duży stół i wygodne krzesła konferencyjne. Dobrze, kiedy stół jest długi i szeroki, ale też na tyle szeroki, by nie uniemożliwiać ewentualnej wymiany zdań. Na takim stole powinno znaleźć się miejsce na laptopy, notatniki, a nawet na przekąski, które można podjadać między wystąpieniami. Krzesła konferencyjne powinny być wygodne i komfortowe. Lepiej też, żeby miały miękkie siedziska i oparcia, co znacznie ułatwia skupienie się na poszczególnych wystąpieniach. Komfort sprzyja odpowiedniemu uczestnictwu w tak ważnym wydarzeniu.

Fotele biurowe – jak wybrać?

Wygodny fotel biurowy jest podstawą ergonomicznej i bezpiecznej pracy przy biurku. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że źle dobrany fotel może być w skutkach tak samo zgubny jak ciężka fizyczna praca. Osoby, które wykonują pracę biurową powinny szczególną uwagę zwrócić na to, by ich miejsce pracy było odpowiednio dostosowane do wymagań sylwetki i kręgosłupa.

Jak wybrać odpowiedni fotel biurowy? Przede wszystkim powinniśmy kierować się w tym wypadku zasadą, że to jakość jest najważniejsza. Dobry i wygodny fotel biurowy będzie zawsze posiadał kilka podstawowych elementów, które sprawią, że praca przy biurku nie będzie zgubna dla naszego kręgosłupa. Po pierwsze, fotel biurowy powinien mieć regulowaną wysokość. Po drugie, konieczne jest odpowiednie wyprofilowanie oparcia, które przystosuje się do kręgosłupa. Po trzecie, warto zwrócić uwagę na fotele biurowe z oparciem na ręce, to także sprzyja utrzymaniu zdrowej postawy. Ważne, aby taki fotel biurowy można było regulować zgodnie z własnym wzrostem, kondycją kręgosłupa i potrzebami wzroku.

Wykładziny obiektowe czy dywanowe?

Wykładziny są coraz bardziej popularne, ponieważ już dawno przestały kojarzyć się z brzydkimi kolorami i mało odpornymi na zabrudzenia materiałami. Producenci wykładzin wykorzystują najnowocześniejsze technologie i wysokiej jakości materiały, by zadowolić swoich klientów. Dzisiaj mamy naprawdę duży wybór wykładzin. Zazwyczaj tego wyboru trzeba dokonać między wykładzinami obiektowymi albo dywanowymi.

Wykładziny obiektowe sprawdzą się przede wszystkim w biurach i miejscach, gdzie wchodzi się prosto z zewnątrz. Dlatego też poleca się je w urzędach, różnych punktach usługowych czy placówkach oświatowych. Wykładziny dywanowe sprawdzą się natomiast najlepiej przede wszystkim w warunkach domowych, ale będą też świetnym rozwiązaniem w przedszkolach i żłobkach. Ciekawe i kolorowe wykładziny z jakimiś dziecięcymi motywami zachęcają do zabawy i bardzo dobrze wpływają na samopoczucie maluchów. Wykładziny dywanowe w domu sprawdzą się zwłaszcza w sypialni, gdzie można pokusić się o te z grubym i długim włosiem, by móc zanurzyć stopy w miłej powierzchni tuż po przebudzeniu.

Organizacja biura – jak sprawnie ją zaplanować?

Organizacja biura to bardzo poważna sprawa, bo wpływa nie tylko na pracę pracowników, ale i na opinie klientów, dlatego też należy podejść do niej z pełnym przygotowaniem. Bardzo dobrze jest już na samym początku ułożyć sobie plan takiej organizacji czy aranżacji biura, by nie zapomnieć o nawet najmniejszym szczególe. Na początku też należy odpowiedzieć sobie na pytanie, jakiego rodzaju funkcje ma spełniać biuro i do czego ma właściwie służyć.

Organizację biura należy rozpocząć od skompletowania odpowiednich mebli. Meble dobieramy zgodnie z przeznaczeniem, nie można z nimi przesadzić, ale nie powinno być ich także za mało. Ważne jest także zorganizowanie specjalnej przestrzeni dla pracowników, jakiejś kuchni czy miejsca, gdzie będą mogli spędzić przerwę lub chwilę odetchnąć od swoich obowiązków. Bardzo ważne są także odpowiednie akcesoria biurowe, ale także ciekawe dodatki, które podkreślą charakter biura i sprawią, że klienci będą dobrze się w nim czuli. Sprawne zaplanowanie organizacji biura to już połowa sukcesu.

Leave A Comment

Your email address will not be published.